۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۳۸۲۲۳
حجت الاسلام منتظرزاده تشریح کرد؛

مأموریت‌های انحصاری تیپ ۸۳ امام صادق | روحانیت همواره در کنار مردم است

مأموریت‌های انحصاری تیپ ۸۳ امام صادق | روحانیت همواره در کنار مردم است
فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) با تشریح مأموریت‌های انحصاری این تیپ، تیپ امام صادق (ع) را شجره طیبه‌ای دانست که برای خدمت به حوزه و انقلاب آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی شرایط امروز کشور را حساس و تعیین کننده توصیف کرد و گفت: تیپ 83 امام صادق(ع) چند مأموریت را در حوزه طلاب و روحانیون پیگیری می کند.

وی افزود: آموزش نظامی طلاب وظیفه شیعه و سنی کشور به صورت انحصاری در این تیپ پیگیری می شود، طلبه های وظیفه ای که بنا به دلایلی مایل هستند کارت پایان خدمت بگیرند در این برنامه آموزشی شرکت می کنند و هیچ جایی جز تیپ مجاز به این کار نیست.

حجت الاسلام منتظر زاده با بیان این که آموزش نظام برای طلاب شیعه و سنی انجام می شود، اظهار داشت: امروز 125 نفر از طلاب اهل سنت کشور در پادگان باقرالعلوم(ع) مشغول طی آموزش های نظامی برای اخذ کارت پایان خدمت هستند.

وی اعزام روحانیون مبلغ در رده های سپاه پاسداران سراسر کشور را از دیگر فعالیت های تیپ 83 امام صادق(ع) عنوان کرد و ادامه داد: هرجا که سپاه رده فرماندهی و نیاز به مبلغ داشته باشد تیپ امام صادق(ع) انحصارا این مأموریت را انجام می دهد و مبلغان را اعزام می کند.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) ابراز داشت: اخیرا در جبهه مقاومت اعزام روحانیون به خارج از کشور در هماهنگی و همراهی فرماندهان سپاه پیگیری می شود، حدود هزار پرونده فعال اعزام داریم، بیش از 5 هزار پرونده تبلیغی تشکیل شده و روحانیون برای تبلیغ در رده های سپاه آموزش داده شده و اعزام می شوند.

وی تشکیل گردان های رزمی تبلیغی و تخصصی را از دیگر فعالیت های تیپ امام صادق(ع) برشمرد و عنوان کرد: تمام اعضای این گردان ها طلبه و روحانی هستند، گردان های امام حسین(ع) همانند دفاع مقدس شاکله خود را حفظ کرده و افزون بر آن گردان های تخصصی هم تشکیل شده است.

حجت الاسلام منتظر زاده خاطرنشان کرد: در تیپ امام صادق(ع) گردان امر به معروف و نهی از منکر برادران و خواهران داریم که همه طلبه هستند و در زمینه احیای این فریضه مأموریت دارند و آموزش های لازم را دیده اند.

وی اضافه کرد: گردان تخصصی دیگر گردان امداد و نجات است که در حوادث غیر مترقبه سراسر کشور وارد عمل می شوند، در زلزله کرمانشاه و سیل های خوزستان، لرستان و گلستان طلاب امدادگر وارد عمل شدند و تأثیرات بسیار خوبی داشت و همدردی روحانیت با آسیب دیدگان از فشار آن ها کم می کرد چرا که مردم دیدند که روحانیت شیعه همواره در کنار مردم است.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به فعالیت های گردان امنیتی این تیپ گفت: اعضای این گردان آموزش های دفاعی لازم را می بینند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند، گروه تخصصی دیگر گردان راویان هستند که سیره شهدا را روایت می کنند و مأموریت اصلی آنان حضور در کاروان های راهیان نور و تبیین سیره شهدا و دفاع مقدس است.

وی افزود: گردان بصیرتی هم به هدایت سیاسی و اجتماعی و روشنگری درباره مسائل می پردازند و مسؤولیت بصیرت افزایی را بر عهده دارند، گردان مبلغان نیز برای فعالیت های تبلیغی همواره آماده هستند، گردان ها در طول سال فراخوان می شوند و آموزش های لازم را می بینند تا روزی که حوزه و انقلاب نیاز دارد وارد عمل شود.

حجت الاسلام منتظر زاده اظهار داشت: تیپ امام صادق(ع) شجره طیبه ای است که در زمینه های گوناگون برای خدمت به حوزه و انقلاب فعالیت دارد و خدمات اثرگذاری جدی دارند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
فکری برای اشتغال کنید.
0
0